luzik7771 pisze:Koła High Performance.
Pokusiłem się na szybkiego, aby schematycznie narysować w rzucie poprzecznym jak w kołach High Performance układają się szprychy – przy pochyleniu kół pod kątem 6st.
Muszę napisać, że wybierając koła High Performance i Camber 6st mieścisz się na granicy „przyzwoitości” – tzn. przy kole pochylonym na 6 stopni górna wewnętrzna linia szprych i dolna zewnętrzna linia szprych układają się niemal w liniach pionowych do podłoża. „Niemal” – to znaczy prawie w pionie – to jest granica której nie należy przekraczać. Czyli 6st dla kół z wąską piastą Starec, to jest graniczne ustawienie (być może to był powód, dla którego w Partnerze odradzano Tobie taki camber).
Na tych kołach na 6st będziesz mógł pojeździć. Jeśli przedstawiciel odradza Tobie Camber 6st - to niech powie dlaczego? Bo na pewno nie to, że koła nie wytrzymają. W grę może wchodzić tylko, że będziesz miał szerzej (a to już pięknie sam uargumentowałeś) lub, że nadmierne zużycie opon - wg mnie nie do końca prawda - między 3 a 6st różnica będzie nieznaczna.
High Performans ma wąską obręcz (20 mm) i moje zdanie jest takie, że optymalnym na nią jest opona Schwalbe Marathon Plus 24x1" ETRTO 25x540 - o tej oponie już co trzeba wiesz - dobrze pompuj - na razie moje trzy miesiące testów pokazało, że 8atm w oponie nie powoduje rozszerzeń obręczy.
Moje jedno koło ważyło:
1039g - koło komplet z ciągiem
101g - dętka
541g - opona Schwalbe Marathon Plus
102g - oś szybkozłączna
1783g - kompletne koło - Twoje będzie ciut cięższe, bo będziesz miał ciągi SuperGrippy dla tetra
Taka jest rzeczywista waga koła - te 3600g trzeba by liczyć na komplet.
Pewnie się powtórzę, ale jeśli producent podaje w specyfikacji 9100g ciężar całości i 6800g tzw. waga transportowa, to na koła przewiduje 2300g
Hmm.. ciekawe jakie, bo High Performance to 3600g, a ich standardowe muszą być jeszcze cięższe bo mają szerszą obręcz i nie 24 szprychy 1,8 mm każda, a 36 szprych po 2 mm każda.
No to proszę - tyle co mogę dla Ciebie zrobić - wiedz, że nawet Spoxy nie ważą z oponami, osiami 2300g (1150g jedno) - pilnuj wagi - choć już i tak wszyscy wiedzą, że specyfikacje producentów kłamią.
Po analizie tematu to nadal trudno Ci się zdecydować na kąt pochylenia – ciągle wahasz się między 3 a 6 st. 6 stopni to max – w porównaniu z kątem w Soldierze zyskujesz niewiele. Nadal wywrotki boczne będą dla Ciebie zagrożeniem (ba – biorąc pod uwagę opinię @vamp, że na 3st w terenie się nie przewraca na boki) może powinieneś zweryfikować swoją technikę jazdy, czy wizualną ocenę przeszkody/pochyłości, którą chcesz pokonać – czy nie przekraczasz granicy bezpieczeństwa, po przekroczeniu której każdy wózek do codziennej jazdy się kiwnie na bok – tym bardziej, gdy należysz do tych bardziej postawnych. W temacie „geometria wózka aktywnego” pobieżnie o tym wspomniałem przy wysokości siedziska względem belki, jednak nie rozwinąłem myśli – im ciężar przesuwamy wyżej – środek ciężkości - (zestawu wózek-my) tym taki zestaw staje się bardziej wywrotny – nazywam to efektem gruszki (gruszka położona na stole dobrze stoi na swojej szerokiej, cięższej podstawie, a weź spróbuj postawić ją, na tej cieńszej, lżejszej części – i tak jest z zestawem wózek-my: cięższa góra – lżejszy dół.
Pozdrawiam