Strona 1 z 3
Skutery - Jupiter a Legend
: 17 mar 2008, 14:44
autor: Gość
Czy ktoś używa skutera Jupiter 4 Fast (chyba z Rehapola) albo skutera Legend z Elwalk? Jeśli tak, to poproszę o opinie.
Potrzebuję skuterka elektrycznego, który dobrze sie sprawi nie tylko na równej powierzchni, ale pojedzie też po niezbyt równej trawce i pod górkę. Po prostu taki teren mam wokół domu i chciałbym mieć możliwość, żeby się przez niego jakoś "przebić". A z tego co zauważyłem, oba te skuterki są w pełni amortyzowane i mają nieco większy prześwit. Nie wiem natomiast jak jest np. z mocą silniczka i w ogóle jak sie sprawują w praktyce, jak ktoś już je użytkuje jakiś czas. Chyba że ktoś poleca jeszcze jakiś inny model na niezbyt równy teren?
: 17 mar 2008, 15:26
autor: Gość
Miałem okazję jeździć i jupiterem i legendem. I powiem tak - wózki jak wózki oba zalatują tajwanem. Za jupiterem przemawia tylko jeden malutki plusik - jeśli chodzi o sprawy serwisowe łatwiej jest z rehapolą choć nie jest różowo.
Podobają mi się skutery meyry cityliner mają sporo przydatnych funkcji ale też nie są idealne. To co przemawia niestety przeciw jupiterom i legendom to sposób sterowania gazem i przyciski.
W meyrze są one dublowane na lewą i prawą rękę i manetka pozwala bezpiecznie jeździć i do przodu i do tyłu.
No ale tak jak napisałem to co pasuje jednemu drugiemu będzie przeszkadzać.
: 17 mar 2008, 19:53
autor: Gość
Meyra odpada z oczywistych względów, które opisałem - potrzebny mi skuterek taki para-terenowy, a skutery Citiliner mają słabiutkie silniczki i malutki prześwit; w ogóle dość cienkie parametry techniczne mają, a cenę wcale przez to nie niższą.
Znalazłem jeszcze takie coś, co wygląda bardzo zachęcająco z punktu widzenia moich potrzeb: Excel Navigator 4 od Stefańskiego. Tylko że cena w tym przypadku powala.
Będę chciał oczywiście przetestować te skutery, o jakich piszę, ale wszelkie opinie użytkowników byłyby mi bardzo pomocne.
: 18 mar 2008, 07:49
autor: Brzęczyszczykiewicz
Czemu uważasz że wysokość zawieszenia w Legendzie jest taka duża? Z tego co wyczytałem w internecie wynosi ona tylko 10 cm.
Zauważ że duże koła wcale nie przedkładają się na prześwit. I jest on generalnie we wszystkich wymienionych wózkach prawie taki sam. Np. dużo mniejszy skuter meyry cityliner 412 ma 11 cm.
Ja polecam jazdę próbną bo cyferki w żadnej firmie nie oddają jazdy.
Jaką moc ma silnik w Legendzie bo w Celebrity chyba 700W?
Rehapola jest cwana bo podaje moc chwilową ok. 1400 W, meyra podaje 400W (1600W-chwilowa) dla 412 a dla modelu 415 650W (2600W chwilowej) i 700 dla 415SP.
: 18 mar 2008, 10:53
autor: Gość
Dzięki za odpowiedź, nie wiedziałem o tym. Niestety, nie w necie żadnej możliwości obiektywnego porównania parametrów skuterów, bo widzę, że firmy podają wybiórczo to, co chcą.
Zamierzam oczywiście przetestować przed zakupem, ale nie da się sprawdzić wszystkich dostępnych na polskim rynku, więc chcę wstępnie wybrać 2-3 i potem poprosić o prezentację. Dlatego właśnie wszelkie podpowiedzi są dla mnie cenne.
: 19 mar 2008, 08:10
autor: Gość
Miałem możliwość testowania Legenda i polecam wszystkim. Przedstawiciel Elwalk
www.elwalk.eu przyjechał w pierwszy możliwy dzień roboczy (dzwoniłem w sobotę)
Sprawdzam wszystkie skutery dostępne na rynku i radze robić tak wszystkim, bo tylko wtedy można wybrać coś czym da sie galopować po dziurach.
Grek
: 20 mar 2008, 14:21
autor: Ana
A co myślicie o tym:
http://www.akson.pl/oferta/produkt_48.html
Duży zasięg, dobra szybkość, amortyzacja kół, szerokie opony, pokonywanie całkiem niezłych pochyłów i moc wystarczająca chyba, bo 400 W czyli w szczytowym momencie pewnie ok. 1500 W jak w modelach Mercurius/Champagne czy Jupiter z Rahapoli.
Ma ktoś doświadczenia z Invacare?
PS. Fajny filmik reklamowy można ściągnąć z tej strony powyżej.
: 20 mar 2008, 14:39
autor: Brzęczyszczykiewicz
Akurat Aurigi i Meteory poza pochodzeniem - Invacare niczym szczególnym się nie wyróżniają. Troszkę te dwa modele są jakby z poprzedniej epoki.
Za invacerem przemawia jedynie sprawny serwis, marka, i super połączenie dobrych akumulatorów ze świetnymi ładowarkami, prosta konstrukcja a przeciw tylko 12 miesięcy gwarancji (w tym 3 miesiące akumulatory).
Tu niestety meyra bije wszystkich na głowę 24 miesiące na sprzęt i 12 na akumulatory.
: 20 mar 2008, 20:53
autor: Ana
Zobaczcie to:
http://www.alurehab.com.pl/products_ite ... &cat_id=23
Czyżby zapowiedź nowego designu skuterów elektrycznych?
: 24 mar 2008, 20:04
autor: Gość
Parametry extra tego skuterka. 15cm prześwit,nieźle.
Ja mogę tylko porównać mojego citylinera 415,ze skuterem rehapoli 15km/h.
Na prostej takie same szybkie,ale jak nawet lekko pod górkę zaczynam go wyprzedzać,a rehaplola jest szybsza z górki.Plus dla rehapoli to amortyzatory z przodu,w citylinerze ich nie ma.I rehapola ma większe koła,ale jak takie bym założył to będę jechał 17,5km,h, a to nie aż taki problem.
A skutery po-el są ładne z wyglądu,i chyba też są dobre,ale nie mam porównania.
Cityliner 415 jest dla bardziej mniej sprawnego tetrusa.
a shopraider rehapoli dlA SPRAWNIEJSZEGO
: 26 mar 2008, 17:48
autor: DT
Szczerze polecam Legenda!
Właśnie dzisiaj go przetestowałem pod Krakowem. Sławek z Elwalk przywiózł skuter z Warszawy. Pod domem mam górkę długości ze 100 metrów, a nachylenie sięga miejscami prawie 30% (najbardziej "terenowy" ze skuterów poza Legendem, jaki znalazłem w necie, czyli Meteor z Invacare deklaruje maksymalny pochył terenu 21%). Legend pociągnął bez większego problemu! Jest bardzo szybki (nie ma prędkościomierza, więc dokładnie nie ocenię, ale na mój gust to z górki ciągnie na pewno więcej niż deklarowane max 15 km/h), po nierównościach dobrze działa amortyzacja. Składanie i rozkładanie to kilka minut jak się ma wprawę i... trochę więcej niż trochę pary w łapach (zdrowa osoba poradzi sobie bez większego kłopotu); po złożeniu mieści się w bagażniku nawet niedużego samochodu. Sterowanie banalnie łatwe i lekkie.
Krótko mówiąc, jestem pod wrażeniem. Jak karma będzie sprzyjać (czyt. PFRON kasy dorzuci), to za kilka miesięcy będę nowym posiadaczem Legenda i moja "lebensraum" znacznie sie powiększy, a ścieżki leśne staną przede mną otworem. Z pełną odpowiedzialnością polecam Legenda, zwłaszcza że cena jest mocno konkurencyjna w stosunku do tajwańskich wynalazków sprzedawanych przez polskie firmy.
: 26 mar 2008, 19:42
autor: Brzęczyszczykiewicz
Spokojnie za rok polecisz, w tym roku uważaj żeby ktoś nie sprzedał Ci "błyskotki". Zanim coś wybierzesz poczytaj na forum (nawet tym) opinie osób które już jakiś moment użytkują jakiś model. Z tymi odczuciami bez prędkościomierza to bądź ostrożny bo to jest czysto subiektywne odczucie. I pamiętaj że to jest forum tetrusów więc z ich chwytnością bywa różnie i można sobie spore kuku zrobić dosiadając szybkiego skutera bez odpowiedniego przystosowania.
Tak na marginesie dlaczego tak mało osób zalogowanych pisuje? Czy to jakaś ujma być zarejestrowanym?
: 26 mar 2008, 21:28
autor: welski
Jeśli chodzi o maksymalne nachylenie górki pod który wjadzie skuter,to zwracajcie uwagę przy jakiej wadze użytkownika skuter pokona ten pochył.Podałem dane przy jakim obciążeniu i pod jaką górkę wjedzie dany skuter.
ortocar 415 - 75kg (30%)
cityliner 415 - 75kg (27%) 200kg (15%)
meteor - 150kg (21%) 200kg (17%)
legend/celebrity - nie znalazłem
JUPITER 4 fast - pewnie przy maksymalnym obciążeniu 120kg (14%)
Troche dziwne że meteor przy wadze 200kg użytkownika wiedzie pod większą górkę niż cityliner, choć ma słabszy o 250wat silnik,może to zależy nie tylko od siły, również może od długości, środka ciężkości skutera.
Jeśli chodzi o skutery rehapoli ,to ich siłę można miedzy bajki włożyć.
to moc chwilowa,dla porównania rehapola ma 1492wat a cityliner 2500wat.
kumpel ma rehapole to mam porównanie, bo pod górkę jego bardzo zwalnia i musze za nim czekać
: 26 mar 2008, 22:16
autor: welski
może ktoś ma legenda, niech coś napisze o nim, czy ma porównanie z innymi skuterami.
: 26 mar 2008, 22:41
autor: DT
Brzęczyszczykiewicz, czytałem dość dokładnie to forum pod kątem skuterów:) Wiem, że Meyra ma dobrą opinię (chociaż obrzydliwy design Citilinerów, bo Ortocar jest OK, ale przyjmijmy, że to kwestia gustu). Tylko że te skutery mają amortyzację tylko tylnych kół, a ze względu na specyfikę terenu po którym sie będę poruszał w miejscu mojego zamieszkania, pełna amortyzacja jest dla mnie priorytetem. Poza tym niestety, są o kilka tysiów droższe od Legenda, a zważywszy na to jakie dofinansowania daje PFRON, to mnie osobiście raczej stać nie będzie, żeby te kilka tysiaków dopłacić. Wiem, że nieco ryzykuję, bo Pride Mobility chyba dopiero wchodzi na polski rynek (dlatego wątpię, żeby ktoś Welskiemu odpowiedział, ale może sie mylę), więc trudno go ocenić z punktu widzenia doświadczonego użytkownika, ale póki co to pod względem parametry/cena nie widzę niczego lepszego dla siebie.
Co do prędkości to mnie akurat najmniej podnieca, bo ze względu na specyfikę terenu szybko i tak jeździł nie będę. Wspomniałem o tym, bo dla niektórych to istotna kwestia. Po prostu jazda próbna na Legendzie przerosła moje najśmielsze oczekiwania, a cena jest niezła i tylko z tego punktu widzenia polecam. Obiecuję, że za rok napiszę, jak sie sprawuje.
Co do rejestracji i logowania, to - mówię za siebie - jeśli admin do tego nie zmusza, to tak jest szybciej i wygodniej i kolejnego hasła nie trzeba pamiętać;)