Strona 3 z 5
: 13 wrz 2010, 21:16
autor: Dorota Bucław
Czy dofinansowanie do oprzyrządowania samochodu z PFORNu to tylko dla kierowcy czy np rampa czy jakieś szyny czy coś takiego do samochodu też?
: 14 wrz 2010, 18:38
autor: tetrus
Mam pytanie do zmotoryzowanych tetrusow.
1. Jak sobie radzicie z kierunkowkazami? Macie jakies specjalne rozwiazenie, technike wlaczania swiatel?
2. Jakie oprzyzadowanie gaz/hamulec macie w swoich autach?
3. U kolegi para, widzialem dzwignie gazu, ktora trzymal a w zasadzie ciagnol ku sobie dajac gazu zeby jechac. Czy jedna dlon zawsze trzeba trzymac na gazie czy moze jest jakas blokada tego gazu i jedzie sie z jakas tam predkoscia?
: 14 wrz 2010, 20:18
autor: michalrx
Może nie za bardzo pomogę, ponieważ jestem para i ze światłami oraz kierunkowskazami radzę sobie ok, ale co do pytania drugiego to posiadam oprzyrządowanie, które działa na zasadzie RGH-II czyli przekręcając dodajesz gazu i pchając do przodu hamujesz. Natomiast co do blokady to u mnie można zablokować tylko hamulec (aby bez problemu wrzucić bieg - automat) i myślę, że niestety gazu w żadnej przeróbce nie zablokujesz i jedyne co pozostaje to tempomat.
oprzyrzadowanie
: 15 wrz 2010, 09:43
autor: ukrainiec
witam ja mam oprzyrządowanie RGH III firmy CEBRON i jestem bardzo zadowolony, działa jak u twojego kolegi. Mam widełki na kierownicy to jak chcę wrzucić kierunek, muszę szybko wyjmować dłoń z widełek jest to trochę niebezpieczne. Pozdro
: 15 wrz 2010, 13:58
autor: robak
tetrus pisze:Mam pytanie do zmotoryzowanych tetrusow.
1. Jak sobie radzicie z kierunkowkazami? Macie jakies specjalne rozwiazenie, technike wlaczania swiatel?
2. Jakie oprzyzadowanie gaz/hamulec macie w swoich autach?
3. U kolegi para, widzialem dzwignie gazu, ktora trzymal a w zasadzie ciagnol ku sobie dajac gazu zeby jechac. Czy jedna dlon zawsze trzeba trzymac na gazie czy moze jest jakas blokada tego gazu i jedzie sie z jakas tam predkoscia?
1.tak jak kolega pisal mozna wyciagnac reke z widelek i pstryknac ale jest ryzyko , mozna przeniesc kierunek na prawa strone koszt 250-300zl
2.gaz/hamulec RGH2
3.stala predkosc tempomat
tak to mniejwiecej wyglada ;
http://www.autopol.webd.pl/autopol-serw ... a3119.html
: 15 wrz 2010, 20:36
autor: tetrus
Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.
Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
: 15 wrz 2010, 21:19
autor: Gość
w moim nie ma takiej wzmianki - prawko robione na automacie, na wózku, w 2004 roku
: 15 wrz 2010, 22:25
autor: marcin be
tetrus pisze:Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.
Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
Nie automatem, a odpowiednio przystosowanym autem. Czyli obsługa dostosowana do schorzenia. Tak, jest o tym informacja, w punkcie "ograniczenia", a mianowicie 107,01.06. Tak jest u mnie, prawko robiłem ponad rok temu.
Już kiedyś pokazywałem to zdjęcie, ale w celu wyjaśnienia, pokażę jeszcze raz.
http://img4.imageshack.us/img4/9620/20090509070.jpg
Jest to przystosowanie Carospeed Classic firmy Autoadapt, w Polsce montuje je firma Emico z Warszawy w cenie 3600 zł.
Jest to bardzo wygodny sposób napędzania auta, ciągnąc dodajesz gazu, pchając, hamujesz. Wszystko też zależy od tego jak mocne masz nadgarstki, bo ścisku do tego nie potrzeba.
Co do kierunkowskazów, to nie wiem jak Ci doradzić, jestem c7, ze słabym chwytem, ale prostowniki mam całe. Przed zakrętem wystarczy, że "chwycę" kierownicę na wysokości kierunkowskazów i wyprostuję palce, kierując nadgarstek w górę lub w dół.
: 16 wrz 2010, 11:51
autor: ona 1
Potwierdzam, w nowych prawach jazdy jest informacja w postaci kodu o wymaganym rodzaju dostosowania auta do ON. w rubryce nr 9 na samym dole wpisują cyfrę. W poprzednim druczku miałam adnotację: zdolna do prowadzenia pojazdów z ręcznym systemem sterowania.
Czytałam gdzieś w necie, że z takimi wpisami w "prawku" możemy mieć problemy poza granicami naszego kraju podczas kontroli policji. W Unii Europejskiej nie akceptują naszych praw jazdy z tymi kodami. W UE stosują inne kody. Nie wszyscy lekarze informują o tym przy wypisywaniu pozwolenia na prowadzenie pojazdów przez ON.
: 16 wrz 2010, 13:17
autor: Piotras
Kierunkowskazy zostaw normalnie nie przekładaj, nie rób z samochodu przystosowanego wyrka szpitalnego
z czasem opanujesz ich przełączanie przecież to nic trudnego... jeśli nie dasz rady palcami popchać można zawsze pościć dźwignie gazu\hamulca chwycić kierownice prawa ręką a lewa spokojnie włączyć kierunek kwestia kilkuset kilometrów i opanujesz
Co do gaz\hamulec to polecam to co kolega wyżej na zdjęciu pokazuje sam mam i jest bardzo wygodne!
A jakie autko masz zamiar kupić?
aha dodam ze np. ja prowadzę samochód w rękawiczkach skórzanych, jest lepsza przyczepność dłoni na kółku... i nie potrzebuje dzięki temu ani gałki ani tego czegoś dla tetra... spróbuj tak może będzie Ci wygodnie...
: 16 wrz 2010, 17:46
autor: tetrus
Dziekuje wszystkim za opinie i rady
Samochodu nie kupuje. Nie mam nawet prawa jazdy
Bylem jednak na obozie i tam mialem okazje przymierzyc sie do samochodu kursu prawa jazdy L-ki. Stojac na parkingu dawalem rade. Mialem tylko problem z przelaczaniem kierunkowskazow. Musial bym wlasnie odrywac reke od dzwigni. Zastanawialem sie tez, jakie rozwiazanie dzwigni hamulec/gaz bylo by najlepsze. Wydaje mi sie, ze jadac w dluzsza trase, trzymajac ciagle gaz reka moze sie meczyc a nie kazde auto ma tempomat. Po waszych wypowiedziach widze, ze trzeba nabrac doswiadczenia i bedzie dobrze.
W kazdym razie spodobalo mi sie siedzenie za kierownica i mysle nad tym zeby stac sie kierowca. W listopadzie znow bede na obozie i beda tam L-ki. Pogadam z instruktorami i byc moze pozwola mi pojezdzic.
Troche sie nakrecilem i stad moje pytania
: 16 wrz 2010, 20:44
autor: michalrx
tetrus pisze:Stojac na parkingu dawalem rade. Mialem tylko problem z przelaczaniem kierunkowskazow. Musial bym wlasnie odrywac reke od dzwigni.
Wiesz co, największy problem z kierunkowskazami jest na rondach, szczególnie tych małych gdzie często nawet ja, parus, mam problem. Wtedy nie ma bata, musisz puścić gaz, przełożyć prawą rękę na kierkę i lewą cyknąć kierunek
tetrus pisze:Zastanawialem sie tez, jakie rozwiazanie dzwigni hamulec/gaz bylo by najlepsze. Wydaje mi sie, ze jadac w dluzsza trase, trzymajac ciagle gaz reka moze sie meczyc a nie kazde auto ma tempomat.
Jeżdżąc na L-ce Pandą rzeczywiście miałem problem z drętwiejącą czy bolącą ręką, ale powiem Ci, że jak już zamontowałem oprzyrządowanie w swoim aucie w którym mam podłokietnik to jazda stała się bardzo przyjemna i nie ma mowy o zdrętwieniach czy bólach. A moja pierwsza jazda po przeróbce to było ponad 250km i nic się nie działo także myślę dobre dopasowanie oprzyrządowania do osoby + podłokietnik i jest naprawdę dobrze
tetrus pisze:W kazdym razie spodobalo mi sie siedzenie za kierownica i mysle nad tym zeby stac sie kierowca. W listopadzie znow bede na obozie i beda tam L-ki. Pogadam z instruktorami i byc moze pozwola mi pojezdzic.
Troche sie nakrecilem i stad moje pytania
Próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj
Niesamowita wygoda i nie trzeba prosić nikogo o pomoc czy tłuc się komunikacją miejską
Pozdrawiam
: 09 paź 2010, 11:35
autor: Tom4Fun
tetrus pisze:Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.
Ja mam bardzo prosto i wygodnie przeniesione kierunki na prawą stronę. Za pomocą twardego druta, który jest przymocowany do manetki kierunków i biegnie pod kolumną kierownicy. Nie trzeba kombinować z przekładaniem ręki i szybko sygnalizujesz zmianę pasa ruchu czy coś...
tetrus pisze:
Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
Podobno tak jest ale z drugiej strony po co Ci prawko na manuala.
: 10 paź 2010, 12:16
autor: tetrus
Tom4Fun pisze:
Podobno tak jest ale z drugiej strony po co Ci prawko na manuala.
Pytalem z czystej ciekawosci
Moglbys zamiescic zdjecie przelozenia kierunkowskazow lub podeslac na maila? Robiles, to u zwyklego mechanika czy specjalnym zakladzie?
: 11 paź 2010, 16:50
autor: Tom4Fun