Strona 1 z 1
wypadek w pracy
: 14 sty 2011, 04:28
autor: asiutek09
mam pytanie.mam rente socjalną,stopień niepełnosprawności umiarkowan,ypracuję,umowa na stałe,miałam w pracy wypadek,ile mam czasu od dnia wypadku na zgłoszenie tego faktu,jakie dokumenty składać i gdzie
Re: wypadek w pracy
: 02 lut 2011, 21:02
autor: beize
trzeba złożyć protokół wypadku, dokumentację medyczną do właściwego oddziału ZUS
W razie pytań podaję maila:
odszkodowania@kancelariapronet.pl
Re: wypadek w pracy
: 03 gru 2011, 09:26
autor: AnLex
asiutek09 pisze:mam pytanie.mam rente socjalną,stopień niepełnosprawności umiarkowan,ypracuję,umowa na stałe,miałam w pracy wypadek,ile mam czasu od dnia wypadku na zgłoszenie tego faktu,jakie dokumenty składać i gdzie
Sprawa "stara" ale może się komuś przyda.
1. trzeba zgłosić wypadek pracodawcy
2. w terminie 14 dni od zgłoszenia pracodawca powinien sporządzić protokół z ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku (powołuje zespół powypadkowy który wykonuje czynności ustalające)
3. po zakończonym leczeniu trzeba od lekarza uzyskać druk ZUS N-9 i zwrócić się do pracodawcy o przesłanie dokumentacji do ZUS w związku z wnioskiem o wypłatę jednorazowego odszkodowania
Gdyby okazało się, że pracodawca ponosi winę za wypadek przysługują wobec niego roszczenia uzupełniające.