Prawo jazdy i smieszne przepisy !!!!!!!!!!!!!!!
: 19 paź 2006, 20:28
2006-03-29
"Niepełnosprawne" Prawo Jazdy
Dokumenty takie jak ustawy, rozporządzenia służą chyba uporządkowaniu życia społecznego. Tego samego chyba mogą po decyzjach władz oczekiwać osoby niepełnosprawne jako pełnoprawni członkowie naszego społeczeństwa. Tymczasem sprawdza się stare chińskie przekleństwo: ” obyś żył w ciekawych czasach”.
Ale do rzeczy. Zgodnie z rozporządzeniem na druku prawa jazdy znajduje się punkt 12, gdzie powinny być wpisywane ograniczenia kierowcy, co do prowadzenia pojazdów. Ograniczenia z reguły powinny odpowiadać dostępnym możliwościom adaptacji. Jednak tego, co zostało ukryte pod niektórymi określeniami nie potrafili wyjaśnić nawet pracownicy Ministerstwa Infrastruktury. Radzili zwrócić się do Wydziału Komunikacji, który wystawił Prawo Jazdy, skoro napisali to pewnie wiedzą co..... Niestety nie wiedzieli. Nie wiedzieli również w KG Policji, podobnie jak w Inspekcji Transportu samochodowego i Instytucie Transportu Samochodowego. Przy okazji takie pytanie „pomocnicze”, to jak będą sprawdzać czy kierowca prowadzi pojazd zgodnie z uprawnieniami? Nie potrafili w tych instytucjach udzielić również odpowiedzi na pytanie, do kogo zwrócić się z tym pytaniem, aby w końcu otrzymać odpowiedź. Ręce opadają...
Wydawać by się mogło, że skoro są wymienione ograniczenia, to odpowiedzią na nie powinny być odpowiednie adaptacje. Wykaz ograniczeń powinien być dla wykonujących adaptacje rodzajem vademecum zakresu dostępnych przeróbek. Konia z rzędem temu, co się w tym rozezna. Ze względów technicznych (obszerność materiału) ograniczę się jedynie do niektórych punktów tego rozporządzenia, ale zapewniam, że i tak będzie, z czego się uśmiać. Tylko dobrze się śmiać tym, co to czytają a co mają zrobić ON, które mają się do tego dostosować? Jedna wspomniana wcześniej Pani prawie płakała z bezsilności. Czy nie dość tych kwiatków do kożucha dla ON, może w końcu jakaś wiosna w tym temacie?..
W Rozporządzeniu między innymi czytamy:
1) 01 - wymagana korekta i/lub ochrona wzroku:
01.04 - szkło matowe,( tylko gdzie i na co, zapomniano określić)
2) 02 - wymagana korekta słuchu: (bez większych uchybień)
3) 03 - wymagane protezy/szyny ortopedyczne kończyn: (podobnie jw.)
4) 05 - wymagane ograniczone korzystanie z pojazdu (obowiązkowe stosowanie subkodów):
05.08 - zakaz spożywania alkoholu, ( to znaczy że jeśli nie mamy tego pkt, pod pozycją 12 w naszym prawie jazdy, to można ....?)
5) 10 - wymagane modyfikacje w układzie zmiany biegów:
10.04 - regulowana dźwignia zmiany biegów, (na czym ma polegać ta regulacja?)
10.05 - bez przekładni dodatkowej, (jakiej, nikt nie wie)
6) 15 - wymagana modyfikacja sprzęgła:
15.01 - regulowany pedał sprzęgła,( w jaki sposób, wszystkie sprzęgła w końcu posiadają jakąś regulację )
15.02 - sprzęgło sterowane ręcznie,
15.03 - sprzęgło automatyczne, ( te punkty (15.02 i 15.03) z technicznego pkt widzenia wydają się poprawne, ale kto ma decydować o tym czy kierowca ma posługiwać się sprzęgłem automatycznym czy ręcznym (?), jak dotąd decydowała o tym głównie zawartość kieszeni, kogo nie było stać na automat fundował sobie ręczne)
15.04 - składany lub odkręcany pedał sprzęgła za przegrodą,(skoro go złożymy lub odkręcimy to po co ta przegroda?)
7) 20 - wymagane modyfikacje w układzie hamulcowym:
20.01 - regulowany pedał hamulca,(tylko w jaki sposób ma być to realizowane technicznie(?), o co chodzi ?)
20.03 - pedał hamulca dostosowany do obsługi lewą stopą,(jak to ma wyglądać od strony technicznej też nikt nie wie, w końcu pedał to nie but który pasuje wyłącznie na lewą lub prawą nogę)
20.05 - wychylny pedał hamulca,(o co chodzi też nikt nie wie)
20.07 - maksymalne użycie wzmocnionego hamulca roboczego,( to już jest chyba popis tłumacza, który przetłumaczył słowo w słowo tekst oryginału nie bardzo wiedząc co pisze, na zasadzie niech ci, co ich to dotyczy martwią się co z ty zrobić)
20.08 - maksymalne użycie hamulca awaryjnego zintegrowanego z hamulcem roboczym,(podobnie chyba było w tym przypadku)
20.09 - regulowane sterowanie hamulca postojowego,(to jest ten historyczny punkt, który miała wpisany Pani zwracająca się do mnie z pytaniem i którego znaczenia nie umiała wyjaśnić żadna instytucja, która powinna to wiedzieć)
25 - wymagane modyfikacje w układzie przyspieszenia:
25.01 - regulowany pedał przyspieszenia,(dobrze, ale w jaki sposób?)
25.03 - wychylny pedał przyspieszenia,(nasuwa się pytanie podobne jak powyżej )
25.07 - pedał przyspieszenia po lewej stronie pedału hamulca,
25.08 - pedał przyspieszenia po lewej stronie,(czy aby oba punkty 25.07 i 25.08 nie mówią o tym samym (?), można to było ująć w jednym)
25.09 - składany lub odkręcany pedał przyspieszenia za przegrodą,(jak już go złożymy lub odkręcimy to po co ta przegroda?)
9) 30 - wymagane wspólne modyfikacje układów hamowania i przyspieszenia:
30.01 - pedały równoległe,(o mój Boże (!) a jakie to ?, dotychczas wydawało mi się że zawsze są równolegle do siebie)
30.02 - pedały na tym samym lub prawie na tym samym poziomie,( a są samochody gdzie jest inaczej !?)
30.03 - przesuwne pedały hamowania i przyspieszenia,(ale gdzie i w jaki sposób!?, czy ktoś widział już coś takiego ?)
30.04 - pedały hamowania i przyspieszenia z przesuwem i szyną,(pytanie podobne jak powyżej i o jaką szynę chodzi?)
30.06 - wypiętrzona podłoga,(technicznie do zrobienia, ale gdzie i jak ?)
30.08 - przegroda na protezę z boku pedału hamulca,(dotychczas wydawało mi się że przegroda to oddziela coś od czegoś, a na coś, to może być uchwyt itp.)
30.09 - przegroda pod pedałami hamowania i przyspieszenia,(jak to ma wyglądać ?, przegroda pod pedałem!?)
10) 35 - wymagane modyfikacje urządzeń sterowania (przełączniki świateł, wycieraczki szyby przedniej, spryskiwacz, sygnał dźwiękowy, kierunkowskazy):
35.01 - urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę,( to jeśli nie ma tego punktu to możemy zamontować coś co będzie kierowcy przeszkadzać zamiast pomagać ?!)
11) 40 - wymagane modyfikacje w układzie kierowniczym:
40.01 - zwykły układ kierowania ze wspomaganiem,( a to są i niezwykłe ?, jak dotąd myślałem że mogą być ze wspomaganiem lub bez)
40.03 - układ kierowniczy z systemem rezerwowym (sprzężeniem zwrotnym),(chyba nie ten fakultet kończyłem, od kiedy sprzężenie zwrotne jest systemem rezerwowym (?!), mnie uczono że albo zwiększa wprowadzany parametr (dodatnie) albo zmniejsza (ujemne), ale o rezerwowym nie słyszałem)
40.10 - alternatywny system kierownicy (drążek itp.),( w tym wypadku chyba chodzi jedynie o błąd literowy, bo system a właściwie układ kierowniczy da się przerobić, ale o systemie kierownicy nie słyszałem, jednak błędów literowych też nie powinno być, w końcu przez taki „omyłkowo” wpisany wyraz to jakiegoś lwa do klatki wsadzili...)
40.12 - szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy,( nawet protetycy, ortopedzi nie bardzo wiedzieli jak to ma wyglądać)
40.13 - ze stawem szynowym,( a o tym już w ogóle pojęcia nie mają, co to jest ZE i jeszcze ma mieć staw !?)
12) 42 - wymagane modyfikacje lusterka (lusterek):
42.01 - zewnętrzne lusterko prawe lub lewe,( prawo o ruchu drogowym wymaga aby były obydwa, to o co chodzi ? mają być zdemontowane? )
42.03 - dodatkowe zewnętrzne lusterko pozwalające na obserwację ruchu,( a są inne ?, chyba że do poprawiania makijażu)
13) 43 - wymagane modyfikacje fotela kierowcy:
43.01 - fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej i w normalnej odległości od kierownicy i pedałów,( paranoja, a jak tego punktu nie ma w prawie jazdy to montujemy fotel tak żeby był za wysoko lub za daleko...)
43.06 - regulacja pasa bezpieczeństwa,(jaka?, z tego co mi wiadomo to nawet w „maluchach” pasy bezpieczeństwa miały regulację)
14) 44 - wymagane modyfikacje motocykli (obowiązkowe stosowanie subkodów):
44.01 - hamulec z pojedynczym sterowaniem,(o co chodzi ?, przynajmniej ja nie wiem )
44.02 - zmodyfikowany hamulec ręczny, (można go modyfikować na różne sposoby ale o jaki chodzi ?)
44.03 - zmodyfikowany hamulec nożny,(pytanie jw. )
44.04 - zmodyfikowana rączka przyspieszenia,(pytanie jw. )
44.05 - ręczna zmiana biegów i ręczne sprzęgło, ( z tego co mi wiadomo to motocykle z reguły mają ręczne sprzęgła...)
44.06 - zmodyfikowane lusterko (lusterka) wsteczne,(ciekawe jak, ma pokazywać w powiększeniu, w pomniejszeniu ?)
44.07 - zmodyfikowane wskaźniki kontrolne (kierunkowskazy, lampy hamulca itp.),(pytanie jw., może tak żeby nigdy nie włączała się rezerwa paliwa ?)
18) 70 - wymiana prawa jazdy numer ..... wydanego przez ....... (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego; np.:70.0123456789.NL),( jaki wpływ na możliwość prowadzenia pojazdu i związane z tym bezpieczeństwo jazdy ma wymiana prawa jazdy ?, nie wiem. A może to kolejny sposób żeby wyciągnąć trochę kasy od kierowców w dodatku niepełnosprawnych?)
19) 71 - wtórnik prawa jazdy numer ...... (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego; np.:71.987654321.HR),(uwaga jw. )
27) 101 - wymagane dodatkowe oznakowanie pojazdu,(zgodnie z prawem o ruchu drogowym ON powinny mieć dodatkowo oznakowane pojazdy, po co ten punkt?)
32) 106 - zakaz w zakresie kategorii B prawa jazdy przy posiadaniu kategorii C1, C, D1, lub D prawa jazdy,( zakaz, ale czego?, podobnej treści jest kilka punktów poniżej)
33) 107 - wymagane dostosowanie pojazdu do rodzaju schorzenia.( no a o czym mówi to rozporządzenie, po co te wszystkie punkty powyżej ?)
Niektórzy już mnie podejrzewają, że chcę robić karierę polityczną, bo ostatnio wyszukuję buble legislacyjne. Na szczęście nie, zresztą interesując się tematem nie trzeba ich zbytnio szukać. Widząc, co się dzieje na Wiejskiej jestem jak najdalej od tego. Jednak jak nie zareagować na to się dzieje wokół Osób Niepełnosprawnych? O ile poprzednie opisane przeze mnie knoty dotyczyły jedynie odpowiedniego traktowania ON i podejścia do ich problemów (VAT do niepełnosprawności), to ten bubel może mieć wpływ na możliwość uzyskania prawa jazdy przez ON a nawet wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Bo jeśli ludzie nie wiedząc, o co chodzi będą jednocześnie chcieli dostosować się do tych obowiązujących bzdur, to nietrudno wyobrazić sobie, co z tego może wyniknąć. Jeśli dla mnie osoby zajmującej się 15 lat adaptacją samochodów, opisującej różne nowinki w tym zakresie, również te niespotykane, które pojawiły się za granicą wiele rzeczy jest niezrozumiałych i trudnych do wyobrażenia, (choć oczywiście nie uważam się za nieomylnego) to, co ma powiedzieć zwykły śmiertelnik? W końcu prawo jest dla ludzi a nie odwrotnie i powinno być zrozumiałe. Fakt, że nie do końca jest to możliwe, stąd potrzeba zawodów związanych z interpretacją prawa, adwokaci itd. Ale obawiam się że tego rozporządzenia nawet oni nie będą w stanie wytłumaczyć, skoro organ wydający dokument nie wie, o co w nim chodzi. Pora, aby tak na poważnie ktoś zajął się problemami Osób Niepełnosprawnych. W końcu są ludzie, którzy biorą za to pieniądze!. Jedni mieli różową rewolucję, inni pomarańczową jeszcze inni mają dżinsową, może pora, aby przy okazji panującego bałaganu zrealizować wózkową?
A może czytelnicy po lekturze artykułu pokuszą się o wyjaśnienie napisanych kursywą punktów. Życzę ON ( w końcu!) szerokiej drogi.
√¢ÀÜ≈°√ɂİ√Ǭ¨√Ǭ®ródło:
Krzysztof Zalewski
(„Autopol-Serwis”)
Smieszne !!!!!!!!!!!!!!! :):):) i smutne
"Niepełnosprawne" Prawo Jazdy
Dokumenty takie jak ustawy, rozporządzenia służą chyba uporządkowaniu życia społecznego. Tego samego chyba mogą po decyzjach władz oczekiwać osoby niepełnosprawne jako pełnoprawni członkowie naszego społeczeństwa. Tymczasem sprawdza się stare chińskie przekleństwo: ” obyś żył w ciekawych czasach”.
Ale do rzeczy. Zgodnie z rozporządzeniem na druku prawa jazdy znajduje się punkt 12, gdzie powinny być wpisywane ograniczenia kierowcy, co do prowadzenia pojazdów. Ograniczenia z reguły powinny odpowiadać dostępnym możliwościom adaptacji. Jednak tego, co zostało ukryte pod niektórymi określeniami nie potrafili wyjaśnić nawet pracownicy Ministerstwa Infrastruktury. Radzili zwrócić się do Wydziału Komunikacji, który wystawił Prawo Jazdy, skoro napisali to pewnie wiedzą co..... Niestety nie wiedzieli. Nie wiedzieli również w KG Policji, podobnie jak w Inspekcji Transportu samochodowego i Instytucie Transportu Samochodowego. Przy okazji takie pytanie „pomocnicze”, to jak będą sprawdzać czy kierowca prowadzi pojazd zgodnie z uprawnieniami? Nie potrafili w tych instytucjach udzielić również odpowiedzi na pytanie, do kogo zwrócić się z tym pytaniem, aby w końcu otrzymać odpowiedź. Ręce opadają...
Wydawać by się mogło, że skoro są wymienione ograniczenia, to odpowiedzią na nie powinny być odpowiednie adaptacje. Wykaz ograniczeń powinien być dla wykonujących adaptacje rodzajem vademecum zakresu dostępnych przeróbek. Konia z rzędem temu, co się w tym rozezna. Ze względów technicznych (obszerność materiału) ograniczę się jedynie do niektórych punktów tego rozporządzenia, ale zapewniam, że i tak będzie, z czego się uśmiać. Tylko dobrze się śmiać tym, co to czytają a co mają zrobić ON, które mają się do tego dostosować? Jedna wspomniana wcześniej Pani prawie płakała z bezsilności. Czy nie dość tych kwiatków do kożucha dla ON, może w końcu jakaś wiosna w tym temacie?..
W Rozporządzeniu między innymi czytamy:
1) 01 - wymagana korekta i/lub ochrona wzroku:
01.04 - szkło matowe,( tylko gdzie i na co, zapomniano określić)
2) 02 - wymagana korekta słuchu: (bez większych uchybień)
3) 03 - wymagane protezy/szyny ortopedyczne kończyn: (podobnie jw.)
4) 05 - wymagane ograniczone korzystanie z pojazdu (obowiązkowe stosowanie subkodów):
05.08 - zakaz spożywania alkoholu, ( to znaczy że jeśli nie mamy tego pkt, pod pozycją 12 w naszym prawie jazdy, to można ....?)
5) 10 - wymagane modyfikacje w układzie zmiany biegów:
10.04 - regulowana dźwignia zmiany biegów, (na czym ma polegać ta regulacja?)
10.05 - bez przekładni dodatkowej, (jakiej, nikt nie wie)
6) 15 - wymagana modyfikacja sprzęgła:
15.01 - regulowany pedał sprzęgła,( w jaki sposób, wszystkie sprzęgła w końcu posiadają jakąś regulację )
15.02 - sprzęgło sterowane ręcznie,
15.03 - sprzęgło automatyczne, ( te punkty (15.02 i 15.03) z technicznego pkt widzenia wydają się poprawne, ale kto ma decydować o tym czy kierowca ma posługiwać się sprzęgłem automatycznym czy ręcznym (?), jak dotąd decydowała o tym głównie zawartość kieszeni, kogo nie było stać na automat fundował sobie ręczne)
15.04 - składany lub odkręcany pedał sprzęgła za przegrodą,(skoro go złożymy lub odkręcimy to po co ta przegroda?)
7) 20 - wymagane modyfikacje w układzie hamulcowym:
20.01 - regulowany pedał hamulca,(tylko w jaki sposób ma być to realizowane technicznie(?), o co chodzi ?)
20.03 - pedał hamulca dostosowany do obsługi lewą stopą,(jak to ma wyglądać od strony technicznej też nikt nie wie, w końcu pedał to nie but który pasuje wyłącznie na lewą lub prawą nogę)
20.05 - wychylny pedał hamulca,(o co chodzi też nikt nie wie)
20.07 - maksymalne użycie wzmocnionego hamulca roboczego,( to już jest chyba popis tłumacza, który przetłumaczył słowo w słowo tekst oryginału nie bardzo wiedząc co pisze, na zasadzie niech ci, co ich to dotyczy martwią się co z ty zrobić)
20.08 - maksymalne użycie hamulca awaryjnego zintegrowanego z hamulcem roboczym,(podobnie chyba było w tym przypadku)
20.09 - regulowane sterowanie hamulca postojowego,(to jest ten historyczny punkt, który miała wpisany Pani zwracająca się do mnie z pytaniem i którego znaczenia nie umiała wyjaśnić żadna instytucja, która powinna to wiedzieć)
25 - wymagane modyfikacje w układzie przyspieszenia:
25.01 - regulowany pedał przyspieszenia,(dobrze, ale w jaki sposób?)
25.03 - wychylny pedał przyspieszenia,(nasuwa się pytanie podobne jak powyżej )
25.07 - pedał przyspieszenia po lewej stronie pedału hamulca,
25.08 - pedał przyspieszenia po lewej stronie,(czy aby oba punkty 25.07 i 25.08 nie mówią o tym samym (?), można to było ująć w jednym)
25.09 - składany lub odkręcany pedał przyspieszenia za przegrodą,(jak już go złożymy lub odkręcimy to po co ta przegroda?)
9) 30 - wymagane wspólne modyfikacje układów hamowania i przyspieszenia:
30.01 - pedały równoległe,(o mój Boże (!) a jakie to ?, dotychczas wydawało mi się że zawsze są równolegle do siebie)
30.02 - pedały na tym samym lub prawie na tym samym poziomie,( a są samochody gdzie jest inaczej !?)
30.03 - przesuwne pedały hamowania i przyspieszenia,(ale gdzie i w jaki sposób!?, czy ktoś widział już coś takiego ?)
30.04 - pedały hamowania i przyspieszenia z przesuwem i szyną,(pytanie podobne jak powyżej i o jaką szynę chodzi?)
30.06 - wypiętrzona podłoga,(technicznie do zrobienia, ale gdzie i jak ?)
30.08 - przegroda na protezę z boku pedału hamulca,(dotychczas wydawało mi się że przegroda to oddziela coś od czegoś, a na coś, to może być uchwyt itp.)
30.09 - przegroda pod pedałami hamowania i przyspieszenia,(jak to ma wyglądać ?, przegroda pod pedałem!?)
10) 35 - wymagane modyfikacje urządzeń sterowania (przełączniki świateł, wycieraczki szyby przedniej, spryskiwacz, sygnał dźwiękowy, kierunkowskazy):
35.01 - urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę,( to jeśli nie ma tego punktu to możemy zamontować coś co będzie kierowcy przeszkadzać zamiast pomagać ?!)
11) 40 - wymagane modyfikacje w układzie kierowniczym:
40.01 - zwykły układ kierowania ze wspomaganiem,( a to są i niezwykłe ?, jak dotąd myślałem że mogą być ze wspomaganiem lub bez)
40.03 - układ kierowniczy z systemem rezerwowym (sprzężeniem zwrotnym),(chyba nie ten fakultet kończyłem, od kiedy sprzężenie zwrotne jest systemem rezerwowym (?!), mnie uczono że albo zwiększa wprowadzany parametr (dodatnie) albo zmniejsza (ujemne), ale o rezerwowym nie słyszałem)
40.10 - alternatywny system kierownicy (drążek itp.),( w tym wypadku chyba chodzi jedynie o błąd literowy, bo system a właściwie układ kierowniczy da się przerobić, ale o systemie kierownicy nie słyszałem, jednak błędów literowych też nie powinno być, w końcu przez taki „omyłkowo” wpisany wyraz to jakiegoś lwa do klatki wsadzili...)
40.12 - szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy,( nawet protetycy, ortopedzi nie bardzo wiedzieli jak to ma wyglądać)
40.13 - ze stawem szynowym,( a o tym już w ogóle pojęcia nie mają, co to jest ZE i jeszcze ma mieć staw !?)
12) 42 - wymagane modyfikacje lusterka (lusterek):
42.01 - zewnętrzne lusterko prawe lub lewe,( prawo o ruchu drogowym wymaga aby były obydwa, to o co chodzi ? mają być zdemontowane? )
42.03 - dodatkowe zewnętrzne lusterko pozwalające na obserwację ruchu,( a są inne ?, chyba że do poprawiania makijażu)
13) 43 - wymagane modyfikacje fotela kierowcy:
43.01 - fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej i w normalnej odległości od kierownicy i pedałów,( paranoja, a jak tego punktu nie ma w prawie jazdy to montujemy fotel tak żeby był za wysoko lub za daleko...)
43.06 - regulacja pasa bezpieczeństwa,(jaka?, z tego co mi wiadomo to nawet w „maluchach” pasy bezpieczeństwa miały regulację)
14) 44 - wymagane modyfikacje motocykli (obowiązkowe stosowanie subkodów):
44.01 - hamulec z pojedynczym sterowaniem,(o co chodzi ?, przynajmniej ja nie wiem )
44.02 - zmodyfikowany hamulec ręczny, (można go modyfikować na różne sposoby ale o jaki chodzi ?)
44.03 - zmodyfikowany hamulec nożny,(pytanie jw. )
44.04 - zmodyfikowana rączka przyspieszenia,(pytanie jw. )
44.05 - ręczna zmiana biegów i ręczne sprzęgło, ( z tego co mi wiadomo to motocykle z reguły mają ręczne sprzęgła...)
44.06 - zmodyfikowane lusterko (lusterka) wsteczne,(ciekawe jak, ma pokazywać w powiększeniu, w pomniejszeniu ?)
44.07 - zmodyfikowane wskaźniki kontrolne (kierunkowskazy, lampy hamulca itp.),(pytanie jw., może tak żeby nigdy nie włączała się rezerwa paliwa ?)
18) 70 - wymiana prawa jazdy numer ..... wydanego przez ....... (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego; np.:70.0123456789.NL),( jaki wpływ na możliwość prowadzenia pojazdu i związane z tym bezpieczeństwo jazdy ma wymiana prawa jazdy ?, nie wiem. A może to kolejny sposób żeby wyciągnąć trochę kasy od kierowców w dodatku niepełnosprawnych?)
19) 71 - wtórnik prawa jazdy numer ...... (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego; np.:71.987654321.HR),(uwaga jw. )
27) 101 - wymagane dodatkowe oznakowanie pojazdu,(zgodnie z prawem o ruchu drogowym ON powinny mieć dodatkowo oznakowane pojazdy, po co ten punkt?)
32) 106 - zakaz w zakresie kategorii B prawa jazdy przy posiadaniu kategorii C1, C, D1, lub D prawa jazdy,( zakaz, ale czego?, podobnej treści jest kilka punktów poniżej)
33) 107 - wymagane dostosowanie pojazdu do rodzaju schorzenia.( no a o czym mówi to rozporządzenie, po co te wszystkie punkty powyżej ?)
Niektórzy już mnie podejrzewają, że chcę robić karierę polityczną, bo ostatnio wyszukuję buble legislacyjne. Na szczęście nie, zresztą interesując się tematem nie trzeba ich zbytnio szukać. Widząc, co się dzieje na Wiejskiej jestem jak najdalej od tego. Jednak jak nie zareagować na to się dzieje wokół Osób Niepełnosprawnych? O ile poprzednie opisane przeze mnie knoty dotyczyły jedynie odpowiedniego traktowania ON i podejścia do ich problemów (VAT do niepełnosprawności), to ten bubel może mieć wpływ na możliwość uzyskania prawa jazdy przez ON a nawet wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Bo jeśli ludzie nie wiedząc, o co chodzi będą jednocześnie chcieli dostosować się do tych obowiązujących bzdur, to nietrudno wyobrazić sobie, co z tego może wyniknąć. Jeśli dla mnie osoby zajmującej się 15 lat adaptacją samochodów, opisującej różne nowinki w tym zakresie, również te niespotykane, które pojawiły się za granicą wiele rzeczy jest niezrozumiałych i trudnych do wyobrażenia, (choć oczywiście nie uważam się za nieomylnego) to, co ma powiedzieć zwykły śmiertelnik? W końcu prawo jest dla ludzi a nie odwrotnie i powinno być zrozumiałe. Fakt, że nie do końca jest to możliwe, stąd potrzeba zawodów związanych z interpretacją prawa, adwokaci itd. Ale obawiam się że tego rozporządzenia nawet oni nie będą w stanie wytłumaczyć, skoro organ wydający dokument nie wie, o co w nim chodzi. Pora, aby tak na poważnie ktoś zajął się problemami Osób Niepełnosprawnych. W końcu są ludzie, którzy biorą za to pieniądze!. Jedni mieli różową rewolucję, inni pomarańczową jeszcze inni mają dżinsową, może pora, aby przy okazji panującego bałaganu zrealizować wózkową?
A może czytelnicy po lekturze artykułu pokuszą się o wyjaśnienie napisanych kursywą punktów. Życzę ON ( w końcu!) szerokiej drogi.
√¢ÀÜ≈°√ɂİ√Ǭ¨√Ǭ®ródło:
Krzysztof Zalewski
(„Autopol-Serwis”)
Smieszne !!!!!!!!!!!!!!! :):):) i smutne