Jeśli zamierzasz jeździć tylko po domu lub jego najbliższej okolicy, to błotniki możesz sobie darować. Jeśli zamierzasz jeździć na dalsze trasy i to nie zawsze przy słonecznej pogodzie, to błotniki są konieczne.
pompowana z "bąblami" (ROHO, Pneumat, Polyair®, …) zalecana. Wada: przypadkowe rozszczelnienie (dziura) sprawia, że nie mamy poduszki, a niebezpiecznie bezwartościowy "naleśnik" pod tyłkiem
typu Varilite. Wada (względna): trzeba nauczyć się "zabawy" z zaworem powietrznym; tych poduszek się nie pompuje, a spuszcza nadmiar powietrza przy pomocy specjalnego zaworu
typu Jay - pierwotnie żelowa, ale obecnie hybrydowa: pianka + (z tyłu) wkład żelowy lub pneumatyczny (napompowany chyba fabrycznie).
typu Vicair/Vector (z wieloma maleńkimi, powietrznymi "piramidkami" wewnatrz). Wada (względna): trzeba trochę się na niej powiercić, żeby dopasowała się do tyłka
typu Supracore® (konstrukcja plaster miodu). Wersje profilowane (contoured) mają lepszą ochronę przeciwodleżynową
stabilzacja (zagłębienie/"przyssanie" tyłka do poduszki)
dobra - poduszki "bąblowe", Varilite, Jay, Supracore Contoured
taka sobie - Vicair, piankowe
pokrowiec poduszki
z rzepami/bez rzepów - poduszka z rzepami/bez rzepów nie ślizga się/ślizga się po siedzisku wózka
materiał przemakalny/nieprzemakalny - mocz, deszcz, drink…
typ materiału: nagrzewa się pod tyłkiem lub nie, powierzchnia śliska lub nie, materiał fałduje się pod tyłkiem lub nie…
ekstra dodatki: np. "tasiemka" z przodu poduszki ułatwiająca oderwanie/odklejenie poduszki od siedziska wózka (kierowcy) lub torba na np. dokumenty, portfel, telefon… z przodu poduszki (Supracore)
pranie/czyszczenie/czas schnięcia
między "bąblami" zbierają się paprochy/okruszki itp., mogące uszkodzić (rozszczelnić) poduszkę
poduszka czy pokrowiec, które nie wyschną przez noc, są nie do użytku (trzeba mieć poduszkę zapasową)
waga poduszki - istotna dla użytkowników wózków aktywnych i dla kierowców
papierosy! - żar z papierosa może łatwo uszkodzić poduszkę pneumatyczną