Wózek i firmy

O wózkach i nie tylko.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
equinox
dozorca
Posty: 854
Rejestracja: 14 kwie 2004, 00:00
Lokalizacja: LESZNO

Post autor: equinox »

Witaj Jarek tyle pytań ??? hm od czego zacząć ? może jako konstruktor, producent wózka powiesz nam dlaczego wózek tyle kosztuje? [ przekladając to np. na cene rowera] czy my jako potencjalni klienci możemy zasugerowac zmiany ktore możesz zrobić ? czy mozna w ''set'' zastosować hamulce w piastach [ jeden z ważniejszych powodów dlaczego wybrałem ''otto bocka'' ] a nawiasem mówiąc to ponad 10 lat jexdziłem na ''świdniku i specjalnie nie miałem powodów do narzekań, teraz rozglądam sie za nowym wózkiem i chetnie popre polska produkcje [ zawsze staram sie to robić ] ale w granicach rozsądku!!
jeszcze jeno dlaczego któryś z uczestniczących w dyskusji twierdzi, że ''pantera'' to inny wozek a może zacytuje
Tom11 pisze: a porownywanie jakosci Panthery do Kaleba to Doroto nieporozumienie(jedno jest pewne ze Kaleb wygrywa cenowo
a czym przegrywa? chyba nie dlatego, że produkcji polskiej?
pozdrawiam equinox
Jaros?aw
milczek
Posty: 16
Rejestracja: 17 cze 2005, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Witam serdecznie.

Post autor: Jaros?aw »

equinox pisze:Witaj Jarek tyle pytań ??? hm od czego zacząć ? może jako konstruktor, producent wózka powiesz nam dlaczego wózek tyle kosztuje? [ przekladając to np. na cene rowera] czy my jako potencjalni klienci możemy zasugerowac zmiany ktore możesz zrobić ? czy mozna w ''set'' zastosować hamulce w piastach [ jeden z ważniejszych powodów dlaczego wybrałem ''otto bocka'' ] a nawiasem mówiąc to ponad 10 lat jexdziłem na ''świdniku i specjalnie nie miałem powodów do narzekań, teraz rozglądam sie za nowym wózkiem i chetnie popre polska produkcje [ zawsze staram sie to robić ] ale w granicach rozsądku!!
jeszcze jeno dlaczego któryś z uczestniczących w dyskusji twierdzi, że ''pantera'' to inny wozek a może zacytuje
Tom11 pisze: a porownywanie jakosci Panthery do Kaleba to Doroto nieporozumienie(jedno jest pewne ze Kaleb wygrywa cenowo
a czym przegrywa? chyba nie dlatego, że produkcji polskiej?
pozdrawiam equinox
kaleb
Gość

Post autor: Gość »

Witam serdecznie.
Zacznę od ceny. Jak wiesz są bardzo różne rowery produkowane w setkach tysięcy (to są te tanie). Są jeszcze trochę droższe (też produkowane w setkach tysięcy, ale już z lepszych materiałów. Dalej to rowery sportowe już dosyć drogie. No i te najdroższe do wyczynu sportowego cena zawrotna i dla zwykłego rowerzysty zupełnie niezrozumiała. Wózki inwalidzkie można zakupić w hurcie już od 600zł netto (rama krzyżakowa-stalowy lub aluminium w 3-4 rozmiarach szerokości), jakość żadna, dla nas zupełnie bezużyteczne. Produkowane są w setkach tysięcy i w tychże liczbach sprzedawane. Konstrukcja nie zmienia się od 10 lat. Części użyte do produkcji są bardzo tanie i najpodlejszego gatunku. To jest 95% udziału w rynku sprzedaży wózków inwalidzkich. Według moich obliczeń w Polsce takich wózków sprzedaje się ponad 30.000 sztuk rocznie. Rynek wózka aktywnego to jest raptem około 1500-2000 sztuk rocznie na całą Polskę. Ilość rozmiarów wózka aktywnego w naszej firmie to 40 rozmiarów podstawowych + zupełnie indywidualne tylko na zamówienie. Nie ma mowy o taśmie produkcyjnej. Wszystko robimy ręcznie. Stąd i cena końcowa (detal od 3500-4500zł).
Oczywiście chętnie wysłucham uwag z waszej strony i zastosuję je w przyszłości jako opcje.
Jeżeli chodzi o hamulce w piastach kół to niewidzę przeszkód, to jest tylko dodatek do wózka dostępny wśród części z wyższej półki cenowej u producentów części. Płacisz i masz!!!!!!
Co do porównań z "Panterą". Wózek aktywny jest typem wózka w danym segmencie i różnice są czasem znaczne jednakowoż chodzi o to samo. Czyli waga, wytrzymałość, dobre gabaryty, funkcjonalność doboru i dodatki.
Wózek "SET" jest bardziej wytrzymały od "PANTERY" i to conajmiej dwukrotnie. Wynika to z samej konstrukcji i materiałów użytych do produkcji. Badania-testy potwierdzają moją wypowiedź. "Pantera" ma atest do 80kg , a "Set" do 100kg potwierdzone badaniami. Waga Seta i Pantery to o ile pamiętam jest taka sama w tolerancji 100gram. Teraz rozmiary: U pantery 5 szerokości i koniec. SET 6 typoszeregów x 7szerokości to jest 42 rozmiary. Cena Pantery zupełnie dla mnie niezrozumiała(ubrana w dodatki nawet 10.000zł). Cena SETA w super wersji max. 4.500zł (wszystkie dostępne dodatki).
Na koniec pytanie do WAS kochane tetruski:
Czy jest sens wprowadzić zmianę w SECIE- chodzi o zmianę kąta pochylenia sedziska dla tetry, a jeżeli tak to 0 ile stopni? Obecnie jest 6 stopni. możliwości techniczne pozwalają nawet do 15 stopni. ustalcie ten jeden właściwy.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam Wszystkich
Dorota Bucław
gaduła
Posty: 356
Rejestracja: 10 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Planeta ziemia

Post autor: Dorota Bucław »

Jarek ja jestem tetra i rok temu wzięłam od Ciebie kaleba. Jak wiesz jestem po C2/C3 i kat jaki zrobiłeś mi osobiście odpowiada. Włąśnie ostatsnio będąc na warsztatach przez 7 godzin zamieniłam się i jeździłam nową panterą kupioną przez kogoś z miesiąc temu też z ramą tetra i nachyleniem innym niż SET i jakie miałam skutki ból pleców taki ( oczywiście w miesjcu gdzie mam czucie) że skończyło się na masażach, zrotowanym jednym kręgu i dodatkowych środkach przeciwbólowych. Wg. mnie tak jak jest teraz Jarek jest Ok, ale to moje osobiste zdanie.
Kaleb , Colours - Boing na ramie L-frame
Awatar użytkownika
equinox
dozorca
Posty: 854
Rejestracja: 14 kwie 2004, 00:00
Lokalizacja: LESZNO

Post autor: equinox »

A czy jest problem by zastosować kąt pochylenia z uwzględnieniem jakiejś tolerancji ? [ chyba wiekszośc wózków ma taką tolerancje ] i chyba z góry trudno będzie to ustalić u tetra ponieważ pozycja siedząca jest bardzo indywidualna [ nienaturalna ]
pozdrawiam

ps. czy jest możliwość przetestowania set-a ?
w życiu piękne są tylko chwile.......
Jaros?aw
milczek
Posty: 16
Rejestracja: 17 cze 2005, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaros?aw »

Dzisiaj sprawdzałem możliwości warsztatowe i mogę zastosować każdy kąt pochylenia siedziska w ramach od 0 do 15 stopni. Pytanie czy jesteście w stanie określić jaki kąt jest dla każdego z Was najodpowiedniejszy???

[ Dodano po 2 min. ]

Jeżeli Chodzi o próbę to oczywiście tak . Podaj szerokość wózka i twój wzrost.
kaleb
go?

Post autor: go? »

Proponuję by tę dysksję przenieść w inny temat i wyraźnie oznaczyć jako "MARKET".
Wypowiedzi producentów, a szczegolnie ich ocena produktow konkurencji nie jest w najlepszym tonie, a z całą pewnością nie jest obiektywna.
Wyraźnie razi wypowiedź na temat konkurencji z GTM. Jeśli Panowie maja do siebie jakieś żale to Forum Tetraplegik nie jest najlepszym miejscem do ich rozstrzygania.
Gratuluję porównania Kaleba z Pantherą. Po jej przeczytaniu nie mam wątpliwości ktory wozek jest lepszy!
Ciekawe, że inni producenci i dystrybutorzy tu się nie wypowiadają. Prawdopodobnie uważają, że są inne formy reklamy.
Zaproponuję Administratowi utworzenie odzdzielnego działu w ktorym zainteresowani wytykaliby wady swojej konkurencji. I nie tylko wady produktów ale ich samych (cytuję: "podejmując pracę na moje zupełnie prywatne zlecenie nie miał pojęcia nic o wózkach. Mało pracy szybki zysk").
Dobre
Pozdrawiam
Gość nie związany z produkcją i dystrybucją wózków inwalidzkich.
Jaros?aw
milczek
Posty: 16
Rejestracja: 17 cze 2005, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaros?aw »

Drogi gościu

intencją moją jest raczej dyskusja na tematy wcześniej poruszane bez mojego uczestnictwa. Starałem się tylko obiektywnie ustosunkować do wypowiedzi i pytań. Też jestem wózkowiczem i podejmowane dyskusje mają tylko jeden cel - jak nalepszy kontakt z użytkownikami wózków żeby powstawały lepsze produkty. To akurat leży w interesie nas wszystkich. Działania komercyjne nie mają związku z tą dyskusją. Jak słusznie zauważyłeś nie jest to odpowiednie miejsce. Zabierz głos rzeczowo i nie czepiaj się nieistotnych szczegółów. Daj ocenić to innym.
kaleb
go?

Post autor: go? »

OK
Rzeczowo
Panthera jest lżejsza, dokladniej wykonana, z lepszych materiałow itd, itp.
Jej konstruktorem jest paraplegik wiedzący jak użytkować wózek, instruktor techniki jazdy szwedzkiej aktywnej rehabilitacji z dwudziestoletnim doświadczeniem w projektowaniu wózków aktywnych. Jest to dla mnie dość wiarygodna rekomendacja.
Podawanie informacji, ze jest to wozek wylącznie dla osob do 80 kg jest wierutnym kłamstwem. W Polsce znajdziesz bez większego wysiłku wielu dużo cięższych użytkowników Panther.
To w moim odczuciu jest nieuczciwa konkurencja i działanie typowo komercyjne, jednoznacznie sugerujące który z produktów jest lepszy.

Twoje wypowiedzi na temat GTM też pozostawiają wiele do życzenia, ale o tym pisałem już wcześniej.
Rzeczowo, ci ktorych znam i przesiedli się na GTM wyraźnie wskazują na przewagę tego modelui nad SET-em. Widać, że ten student o którym napisaleś "Mało pracy szybki zysk", pomyślał jednak o nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych sprawiających, że jego model jest w tej chwili lepszy. O cenie oczywiście nie wspominam. Choć po twojej wypowiedzi pomyślałem, że GTM kosztuje prawdopodobnie tyle co Panthera, Kuchall, Otto Bock itp. Ale jednak tak nie jest.

Jeszcze raz podkreślę, jeśli odwiedzający tę stronę wypowiadają się o wózkach to czynią to w celu wymiany doświadczeń. W momencie gdy w dyskusji biorą udzial osoby bezpośrednio zainteresowane w osiąganiu zysku, przestaje to być przedstawianie obiektywnych stanowisk, a jest to czysty marketing.
Czy to są nieistotne szczegóły!
A tak na marginesie nie widziałem nikogo kto by na Kalebie dobrze sie prezentował. Nie wiem czy to jest problem pomiarow czy konstrukcji, ale sam postaram się znaleźć odpowiedż w tej kwestii.

Ponawiam prośbę byś swoje wypowiedzi oznaczał jako "market". Ulatwi to wszystkim czytanie.

I jeszcze jedno, chyba nikomu nie ograniczam wypowiedzi, a z ostatnich slow jakie napisałeś tak wygląda. Ciekawa praktyka uciszanie oponentów wyrobów KALEBA. Prawo oceny pozostawiajmy wyłącznie zadowolonym użytkownikom.

Nie oczekuję odpowiedzi
Dorota Bucław
gaduła
Posty: 356
Rejestracja: 10 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Planeta ziemia

Post autor: Dorota Bucław »

gość pisze:A tak na marginesie nie widziałem nikogo kto by na Kalebie dobrze sie prezentował.
co masz na myśli tak pisząc bo ja jeżdże na Kalebie i jestem zadowolona ale to już inna sprawa. Prosiłabym abyś rozszerzył swoją wypowiedź, którą wyżej zacytowałam bo nie ukywam czuję się trochę urażona.
Kaleb , Colours - Boing na ramie L-frame
Jaros?aw
milczek
Posty: 16
Rejestracja: 17 cze 2005, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaros?aw »

Drogi gościu nie prowokuj awantury. Wiem kim jesteś i co sobą reprezentujesz. GTM poczuł się urażony?
Ja operuję faktami i dokumentami.
Odkryj się i działaj jawnie jak ja.

[ Dodano po 10 min. ]

mareczku nie obrażaj kilkuset osób jeżdżących na secie

[ Dodano po 3 min. ]

PS
Nasz gość i BB to ta sama osoba
kaleb
Dorota Bucław
gaduła
Posty: 356
Rejestracja: 10 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Planeta ziemia

Post autor: Dorota Bucław »

gość pisze:A tak na marginesie nie widziałem nikogo kto by na Kalebie dobrze sie prezentował.
Ja nadal oczekuję od Tej odoby czy to jest gość czy też BB wyjaśnienia tego stwierdzenia. KALEB jest już wózekim sprawdzonym posiadającym swoich zwolenników do których ja także należę, GTM jest jeszcze wózkiem nie sprawdzonym bo krótko jest na rynku a ja nie ciałabym aby rozpadł mi się po 2 latach( mam nadzieję że tak nie będzie ale różnie to bywa). Dla mnie to co robi Jarek to nie jest żadne marketing tylko poprostu wykazywanie zalet wózka który robi. Jesli chodzi o nośność to dziś będąc na warsztatach zapytałam kolegę który właśnie niedawno kupił PATERKę i co niestety gościu ale Jarek ma rację w instrukcji jest dokładnie napisane" nośność do 85kg. Jesli chodzi o wytzrymałość wózka to weźmy jeszcze także pod uwagę ile i jak czesto eksploatuje dany wózek na jakim terenie się porusza i wiele innych czynników bez względu na markę bo to bardzo ważne.
Kaleb , Colours - Boing na ramie L-frame
go?

Post autor: go? »

Doroto.
Nie czuj sie urażona tym co napisalem, bo są to moje subiektywne odczucia i jeśli pokrywałyby się one z odczuciami jeszcze kilku osób to i tak nie powinnaś odbierać tego personalnie. Pisalem o wózku, a nie o osobach je użytkujących. Znam wielu uzytkownikow Set-a i bardzo ich lubię. Podobnie jest z innymi konstrukcjami. Przykladem może być Kuchall na którym wiele osób też fatalnie siedzi (wygląda) bo nie są to wozki dla nich lub osoba, która odpowiadala za pomiar, miala malą wiedze na ten temat.
Jeśli wcześniej czytalaś uważnie całą dyskusję napewno znalazłaś fragmenty dotyczące uwag na temat KALEBA.
Ostatnie moje listy byly reakcją na wypowiedzi przedstawiciela firmy. I nie mam zastrzeżeń co do rzeczowego wymieniania uwag na temat własnych produktow, a jedynie niepodoba mi się sposob oceny konkurencji. Najjaskrawszym przykladem jest opowieść o firmie GTM. Wygląda, że panowie mają prywatne sprawy do załatwienia, a ja uważam, że forum nie jest miejscem do ich załatwiania. To jest nieuczciwa konkurencja.
Jak wiesz we wszystkich tematach zdania są podzielone i prawdopodobnie to jest największą wartością Forum. Pamiętać należy dla kogo to Forum jest i jakim celom sluży. Dobrym zwyczajem większości grup dyskusyjnych jest czytelne oddzielanie treści komercyjnych. Jeśli ktokolwiek chciałby zadać pytanie producentowi to skierowalby je bezpośrednio do niego. Adresy są powszechnie znane. W tym temacie każdy bardziej lub mniej subiektywnie opisywał wrażenia na temat różnych konstrukcji i nie tylko tej jednej. I tego należy się trzymać. Jeśli jednak wypowiedzi formuowane są przez osoby, ktore żywotnie zainteresowane są sprzedażą produktu to chyba sama rozumiesz, że jest to już co innego. Jeśli tak to poprośmy Administratora o stworzenie takiego działu "pytania do producentów" i sprawa będzie czysta. Oczywiście jeśli Administrator uzna, że taki temat jest potrzebny, będzie można zaprosić zainteresowane firmy do dyskusji w innym przypadku nie ma to moim zdaniem większego sensu.
Jak czytałem ten wątek to nie zauważyłem innych przedstawicieli po za jedną firmą.
Zapewniam Ciebie, że nie jestem pracownikiem, udziałowcem i w rzaden inny sposob nie czerpię kożyści z faktu istnienia GTM. Jednocześnie cieszy mnie fakt pojawiania się na Polskim rynku krajowych konstrukcji bo to przynieść może tylko coś dobrego.
Pozdrawiam
gość
Gość

Post autor: Gość »

Witaj Anonimie szkoda, że tylko anonimie :?
to co my tetraplegicy mamy sadzic i na czym się opierać skoro twierdzisz, że:
gość pisze:Kuchall na którym wiele osób też fatalnie siedzi (wygląda) bo nie są to wozki dla nich lub osoba, która odpowiadala za pomiar, miala malą wiedze na ten temat.
to mamy wydawac ciężkie pieniądze i budzic się z ręką w nocniku bo okazuje się, że mamy źle dobrany [ kupiony ] wózek
krótko mówiąc coś tu jest nie tak i swiadczy to o firmach i ich pracownikach, wciskających źle dobrany towar to tak jakbym chcial kupić adidasy do biegania a wciskają mi korkotrampki :x
i komu tu wierzyć?????????????????
pozdrawiam

ps. może nas uswiadomisz czym sie kierowac by :
1. mieć dobrze dobrany wózek
2. dobrze w nim wyglądać
3. i byc zadowolonym z dokonanego wyboru
Dorota Bucław
gaduła
Posty: 356
Rejestracja: 10 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Planeta ziemia

Post autor: Dorota Bucław »

pytanie do gościa!!
przedstawiam Tobie swoje zdjęcie zrobione nie tak dawno bo z tydzień temu. Chciałabym abyś napisał dlaczego osba na wózku "SET: a dokładniej ja np źle na nim wyglądam. Dlaczego uważasz że źle osoby w nim siedzą. Jeśli widzisz jakąś wadę w moim siedzeniu na nim to bardzo proszę o szczerą uwagę. Dodam bo to ważne że jestem tetra C2/C3, więc wysokie. Jeszcze raz proszę abyś napisał co w nim jest złego tzn w mojej postawie na nim. Jesli to zdjęcie to za mało żeby stwierdzić mogę wstawić i zrobić sobie jakiekolwiek inne ( z boku, tyłek jak chcesz) tylko napisz co?? Bo ja na prawdę nie wiedzę abym źle siedziała
[img][img]http://img262.echo.cx/img262/2395/jazes ... 620055.jpg[/img]
Kaleb , Colours - Boing na ramie L-frame
ODPOWIEDZ