Jeśli nie wszyscy wiedzą ; choć pewnie to rzadkie przypadki to camber to stopień w jakim są pochylone tylnie koła do podłoża.
Pewnie myślicie że czegoś sie tu dowiecie. błąd bo to ja jestem tym zielonym
Więc tak, w aktywnym mam 3stopnie kamber jeździłem też wózkiem do rugby gdzie camber jest ogromny i się super zwrotnie jechało, ale nie chodzi mi o zwrotność tylko o to co wyczytałem w jednym poradniku czyli:
Zalety pochylenia kół tylnych:
większa zwrotność i stabilność wózka,
mniejsze opory toczenia (opona styka się z podłożem krawędzią a nie całą
powierzchnią bieżnika),
lepsze prowadzenie wózka – wózek utrzymuje prosty tor jazdy nawet na lekko
pochylonych w prawo lub lewo powierzchniach.
Kolejną korzyścią jest zjawisko występujące
podczas zjeżdżania w balansie z pochyłości, kamber sprawia, iż koła tylne stają się rozbieżne,
co zwiększa opory toczenia i zmniejsza siłę potrzebną do hamowania wózka
Wady:
większa szerokość całkowita i co za tym idzie pewne komplikacje w manewrowaniu
wózkiem w ciasnych pomieszczeniach.
Więc mam pytanie czy naprawdę jeśli wezmę wózek z camberem 5stopni to on nie będzie mi skręcał tak łatwo na skośnej ulicy bo przez to tracę ochotę na jazdę po mieście, po prostu nie sama jazda te 5-6km/h mnie męczy tylko te ciągłe samoskręty a i nie mam tyle siły gdy jeśli jest na przykład skos w prawo to nadrabiać i napędzać prawą ręką z większą siłą by wózek jechał prosto mimo skosu. Tak to mnie drażni że chyba założę jakieś podkładki pod łożyska widelców małych kółek by obracały sie widelce z oporem ; ps. pod górkę jak jadę to tak mi nie skręca już i wtedy mogę odpocząć ;
<<<<<<< CURRENT_FILE
======= DIFF_SEP_EXPLAIN
>>>>>>> NEW_FILE
duży Camber i zalety i wady
Moderator: Moderatorzy
duży Camber i zalety i wady
Jeste?my Sk?adakami! sk?adniki: my i w?zki
2 wersja: le?ymy lub siedzimy
2 wersja: le?ymy lub siedzimy