dofinansowanie do oprzyrządowania

Czyli tetraplegik za kierownicą...

Moderator: Moderatorzy

Dorota Bucław
gaduła
Posty: 356
Rejestracja: 10 sty 2005, 15:52
Lokalizacja: Planeta ziemia

Post autor: Dorota Bucław »

Czy dofinansowanie do oprzyrządowania samochodu z PFORNu to tylko dla kierowcy czy np rampa czy jakieś szyny czy coś takiego do samochodu też?
Kaleb , Colours - Boing na ramie L-frame
tetrus
gaduła
Posty: 652
Rejestracja: 24 mar 2004, 13:34
Lokalizacja: N 52?15'00" E 15?31'42"
Kontakt:

Post autor: tetrus »

Mam pytanie do zmotoryzowanych tetrusow.

1. Jak sobie radzicie z kierunkowkazami? Macie jakies specjalne rozwiazenie, technike wlaczania swiatel?
2. Jakie oprzyzadowanie gaz/hamulec macie w swoich autach?
3. U kolegi para, widzialem dzwignie gazu, ktora trzymal a w zasadzie ciagnol ku sobie dajac gazu zeby jechac. Czy jedna dlon zawsze trzeba trzymac na gazie czy moze jest jakas blokada tego gazu i jedzie sie z jakas tam predkoscia?
michalrx
cicha woda
Posty: 41
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:48
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: michalrx »

Może nie za bardzo pomogę, ponieważ jestem para i ze światłami oraz kierunkowskazami radzę sobie ok, ale co do pytania drugiego to posiadam oprzyrządowanie, które działa na zasadzie RGH-II czyli przekręcając dodajesz gazu i pchając do przodu hamujesz. Natomiast co do blokady to u mnie można zablokować tylko hamulec (aby bez problemu wrzucić bieg - automat) i myślę, że niestety gazu w żadnej przeróbce nie zablokujesz i jedyne co pozostaje to tempomat.
28.01.2009 - Th6, Th7
gg:884566
ukrainiec

oprzyrzadowanie

Post autor: ukrainiec »

witam ja mam oprzyrządowanie RGH III firmy CEBRON i jestem bardzo zadowolony, działa jak u twojego kolegi. Mam widełki na kierownicy to jak chcę wrzucić kierunek, muszę szybko wyjmować dłoń z widełek jest to trochę niebezpieczne. Pozdro
Awatar użytkownika
robak
gaduła
Posty: 1231
Rejestracja: 16 gru 2009, 15:06
Kontakt:

Post autor: robak »

tetrus pisze:Mam pytanie do zmotoryzowanych tetrusow.

1. Jak sobie radzicie z kierunkowkazami? Macie jakies specjalne rozwiazenie, technike wlaczania swiatel?
2. Jakie oprzyzadowanie gaz/hamulec macie w swoich autach?
3. U kolegi para, widzialem dzwignie gazu, ktora trzymal a w zasadzie ciagnol ku sobie dajac gazu zeby jechac. Czy jedna dlon zawsze trzeba trzymac na gazie czy moze jest jakas blokada tego gazu i jedzie sie z jakas tam predkoscia?
1.tak jak kolega pisal mozna wyciagnac reke z widelek i pstryknac ale jest ryzyko , mozna przeniesc kierunek na prawa strone koszt 250-300zl
2.gaz/hamulec RGH2
3.stala predkosc tempomat
tak to mniejwiecej wyglada ; http://www.autopol.webd.pl/autopol-serw ... a3119.html
Zasadniczo przekonują mnie tylko te poglądy które są zaskakująco zgodne z moimi (George Bernard)
zielono mi C5
tetrus
gaduła
Posty: 652
Rejestracja: 24 mar 2004, 13:34
Lokalizacja: N 52?15'00" E 15?31'42"
Kontakt:

Post autor: tetrus »

Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.

Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
Gość

Post autor: Gość »

w moim nie ma takiej wzmianki - prawko robione na automacie, na wózku, w 2004 roku
marcin be
papla
Posty: 123
Rejestracja: 03 lut 2007, 18:35

Post autor: marcin be »

tetrus pisze:Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.

Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
Nie automatem, a odpowiednio przystosowanym autem. Czyli obsługa dostosowana do schorzenia. Tak, jest o tym informacja, w punkcie "ograniczenia", a mianowicie 107,01.06. Tak jest u mnie, prawko robiłem ponad rok temu.
Już kiedyś pokazywałem to zdjęcie, ale w celu wyjaśnienia, pokażę jeszcze raz. http://img4.imageshack.us/img4/9620/20090509070.jpg
Jest to przystosowanie Carospeed Classic firmy Autoadapt, w Polsce montuje je firma Emico z Warszawy w cenie 3600 zł.
Jest to bardzo wygodny sposób napędzania auta, ciągnąc dodajesz gazu, pchając, hamujesz. Wszystko też zależy od tego jak mocne masz nadgarstki, bo ścisku do tego nie potrzeba.
Co do kierunkowskazów, to nie wiem jak Ci doradzić, jestem c7, ze słabym chwytem, ale prostowniki mam całe. Przed zakrętem wystarczy, że "chwycę" kierownicę na wysokości kierunkowskazów i wyprostuję palce, kierując nadgarstek w górę lub w dół.
ona 1

Post autor: ona 1 »

Potwierdzam, w nowych prawach jazdy jest informacja w postaci kodu o wymaganym rodzaju dostosowania auta do ON. w rubryce nr 9 na samym dole wpisują cyfrę. W poprzednim druczku miałam adnotację: zdolna do prowadzenia pojazdów z ręcznym systemem sterowania.
Czytałam gdzieś w necie, że z takimi wpisami w "prawku" możemy mieć problemy poza granicami naszego kraju podczas kontroli policji. W Unii Europejskiej nie akceptują naszych praw jazdy z tymi kodami. W UE stosują inne kody. Nie wszyscy lekarze informują o tym przy wypisywaniu pozwolenia na prowadzenie pojazdów przez ON.
Piotras
papla
Posty: 175
Rejestracja: 11 kwie 2006, 16:56
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Piotras »

Kierunkowskazy zostaw normalnie nie przekładaj, nie rób z samochodu przystosowanego wyrka szpitalnego :wink: z czasem opanujesz ich przełączanie przecież to nic trudnego... jeśli nie dasz rady palcami popchać można zawsze pościć dźwignie gazu\hamulca chwycić kierownice prawa ręką a lewa spokojnie włączyć kierunek kwestia kilkuset kilometrów i opanujesz :!:
Co do gaz\hamulec to polecam to co kolega wyżej na zdjęciu pokazuje sam mam i jest bardzo wygodne!
A jakie autko masz zamiar kupić?

aha dodam ze np. ja prowadzę samochód w rękawiczkach skórzanych, jest lepsza przyczepność dłoni na kółku... i nie potrzebuje dzięki temu ani gałki ani tego czegoś dla tetra... spróbuj tak może będzie Ci wygodnie...
tetrus
gaduła
Posty: 652
Rejestracja: 24 mar 2004, 13:34
Lokalizacja: N 52?15'00" E 15?31'42"
Kontakt:

Post autor: tetrus »

Dziekuje wszystkim za opinie i rady :)

Samochodu nie kupuje. Nie mam nawet prawa jazdy :)
Bylem jednak na obozie i tam mialem okazje przymierzyc sie do samochodu kursu prawa jazdy L-ki. Stojac na parkingu dawalem rade. Mialem tylko problem z przelaczaniem kierunkowskazow. Musial bym wlasnie odrywac reke od dzwigni. Zastanawialem sie tez, jakie rozwiazanie dzwigni hamulec/gaz bylo by najlepsze. Wydaje mi sie, ze jadac w dluzsza trase, trzymajac ciagle gaz reka moze sie meczyc a nie kazde auto ma tempomat. Po waszych wypowiedziach widze, ze trzeba nabrac doswiadczenia i bedzie dobrze.
W kazdym razie spodobalo mi sie siedzenie za kierownica i mysle nad tym zeby stac sie kierowca. W listopadzie znow bede na obozie i beda tam L-ki. Pogadam z instruktorami i byc moze pozwola mi pojezdzic.
Troche sie nakrecilem i stad moje pytania :)
michalrx
cicha woda
Posty: 41
Rejestracja: 10 mar 2009, 14:48
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: michalrx »

tetrus pisze:Stojac na parkingu dawalem rade. Mialem tylko problem z przelaczaniem kierunkowskazow. Musial bym wlasnie odrywac reke od dzwigni.
Wiesz co, największy problem z kierunkowskazami jest na rondach, szczególnie tych małych gdzie często nawet ja, parus, mam problem. Wtedy nie ma bata, musisz puścić gaz, przełożyć prawą rękę na kierkę i lewą cyknąć kierunek :P
tetrus pisze:Zastanawialem sie tez, jakie rozwiazanie dzwigni hamulec/gaz bylo by najlepsze. Wydaje mi sie, ze jadac w dluzsza trase, trzymajac ciagle gaz reka moze sie meczyc a nie kazde auto ma tempomat.
Jeżdżąc na L-ce Pandą rzeczywiście miałem problem z drętwiejącą czy bolącą ręką, ale powiem Ci, że jak już zamontowałem oprzyrządowanie w swoim aucie w którym mam podłokietnik to jazda stała się bardzo przyjemna i nie ma mowy o zdrętwieniach czy bólach. A moja pierwsza jazda po przeróbce to było ponad 250km i nic się nie działo także myślę dobre dopasowanie oprzyrządowania do osoby + podłokietnik i jest naprawdę dobrze :)
tetrus pisze:W kazdym razie spodobalo mi sie siedzenie za kierownica i mysle nad tym zeby stac sie kierowca. W listopadzie znow bede na obozie i beda tam L-ki. Pogadam z instruktorami i byc moze pozwola mi pojezdzic.
Troche sie nakrecilem i stad moje pytania :)
Próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj :P Niesamowita wygoda i nie trzeba prosić nikogo o pomoc czy tłuc się komunikacją miejską ;)

Pozdrawiam
28.01.2009 - Th6, Th7
gg:884566
Tom4Fun
gaduła
Posty: 451
Rejestracja: 22 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: ja Cię znam ?

Post autor: Tom4Fun »

tetrus pisze:Te kierunkowskazy troche mnie zastanawialy, ale po waszych wypowiedziach widze, ze mozna to jakos rozwiazac.
Ja mam bardzo prosto i wygodnie przeniesione kierunki na prawą stronę. Za pomocą twardego druta, który jest przymocowany do manetki kierunków i biegnie pod kolumną kierownicy. Nie trzeba kombinować z przekładaniem ręki i szybko sygnalizujesz zmianę pasa ruchu czy coś...
tetrus pisze: Jeszcze zapytam o taka rzecz. Uslyszalem, ze osoba robiaca kurs na automacie i zdajaca na nim egzamin po otrzymaniu prawa jazdy moze jezdzic tylko automatem. Prawda to? W prawa jazdy jest o tym jakas informacja?
Podobno tak jest ale z drugiej strony po co Ci prawko na manuala.
Obrazek
tetrus
gaduła
Posty: 652
Rejestracja: 24 mar 2004, 13:34
Lokalizacja: N 52?15'00" E 15?31'42"
Kontakt:

Post autor: tetrus »

Tom4Fun pisze: Podobno tak jest ale z drugiej strony po co Ci prawko na manuala.
Pytalem z czystej ciekawosci :)

Moglbys zamiescic zdjecie przelozenia kierunkowskazow lub podeslac na maila? Robiles, to u zwyklego mechanika czy specjalnym zakladzie?
Tom4Fun
gaduła
Posty: 451
Rejestracja: 22 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: ja Cię znam ?

Post autor: Tom4Fun »

Pewnie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamocowano mi to od razu jak mi auto przerabiali. Jest jeszcze opcja żeby dać ten drut od góry. Bardzo fajna sprawa, bo działają kierunki i długie światła. [/list]
Obrazek
ODPOWIEDZ