INVACARE G40, kilka pytań.

O wózkach i nie tylko.

Moderator: Moderatorzy

tetrus36
papla
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2012, 20:49

INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: tetrus36 »

Witam, czy ktoś z Was ma lub miał wózek elektryczny INVACARE G40 ?
Jeśli tak, to mak kilka pytań.

Czy te wózki są awaryjne,
jak się nim manewruje w pomieszczeniu (jeszcze nie jeździłem wózkiem, który ma skręt w tylnych kołach),
jak się sprawdza w terenie?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
janusz84
gaduła
Posty: 709
Rejestracja: 20 sie 2014, 22:31
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie. DK 80.
Kontakt:

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: janusz84 »

Witaj -napisze, ale nie jako użytkownik, ale jako obserwator bo mój kolega taki ma.
W pomieszczeniu kiepsko się nim manewruje ,trzeba sporo nakręcić się ,przód- tył aby nakręcić bo po terenie i po prostej idzie dobrze ,duże koła z przodu fest ciągną ,łąka, piasek ,górki ,dołki nie ma problemu,30 km to dla niego pryszcz, ale to już trzeba założyć akusy większej pojemności,mało on jeździ bo nie ma go kto sadzać, ale jak wsiądzie to właśnie zwiedza cały dzień ,ja nim jeździłem ,trochę rzuca jak się jedzie bo to tył kieruje ,ale po jakimś czasie da się okiełznać.
Co do awaryjności to miał awarie tylnego napędu co steruje tylnymi kołami taki ślimak z trybikami ,ktoś mu dorobił metalowe, ale to nie zdaje egzaminu bo szeleści strasznie ,oryginał tej części kosztuje 400 zł ,jest dostępna w sprzedaży . Zazwyczaj to się nie psuje ale on skręcając ostro, przyparł tyłem o krawężnik i na całej mocy do przodu więc ślimak walnął ,ma go 15 lat więc wymieniał akusy .
To tyle moich spostrzeżeń.
pozdrawiam Janusz.
Pozdrawiam -Janusz
C5/6
tetrus36
papla
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2012, 20:49

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: tetrus36 »

Janusz84 dzięki za info. Właśnie tego się obawiam, że w domu ciężko będzie manewrować. Druga sprawa ten skręt z tyłu, dużo jeżdżę po lesie, i boję się, że jakiś grubszy patyk może to uszkodzić.
Pozdrawiam
rysiekk30
papla
Posty: 104
Rejestracja: 29 lis 2019, 13:23

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: rysiekk30 »

Te wózki z napędem na przednie koła i tylnymi kołami skrętnymi, to generalnie są wózki do jazdy terenowej, w której spisują się dobrze, ale niestety w pomieszczeniach cieżko się nimi manewruje, mają większy promień skrętu.
mmysmm6
cicha woda
Posty: 38
Rejestracja: 23 wrz 2016, 06:53

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: mmysmm6 »

Miałem G40 do domu kiepski pomysł ale w terenie idzie jak czołg tez miałem ten sam problem ze skrętem poza tym żadnych problemów. Teraz wole mniejsze wózki które skręcają praktycznie w miejscu.
C4/C5
rysiekk30
papla
Posty: 104
Rejestracja: 29 lis 2019, 13:23

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: rysiekk30 »

Tak, spotkałem się z opinią, że G40 to taki czołg bez lufy, ale to chyba tylko wtedy, gdy jedzie nim kobieta :-P :)
misiektetrus
cicha woda
Posty: 40
Rejestracja: 30 kwie 2016, 12:01

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: misiektetrus »

rysiekk30 pisze: 06 lut 2020, 11:15 Te wózki z napędem na przednie koła i tylnymi kołami skrętnymi, to generalnie są wózki do jazdy terenowej, w której spisują się dobrze, ale niestety w pomieszczeniach cieżko się nimi manewruje, mają większy promień skrętu.
Chyba maja mniejszy promien skretu,kazdy wozek ze skretnym tylem ma mniejszy promien skretu,pomysl chyba zaczerpniety od widlakow ktore mieszcza sie niemal wszedzie.
rysiekk30
papla
Posty: 104
Rejestracja: 29 lis 2019, 13:23

Re: INVACARE G40, kilka pytań.

Post autor: rysiekk30 »

misiektetrus pisze: 13 lut 2020, 18:32
rysiekk30 pisze: 06 lut 2020, 11:15 Te wózki z napędem na przednie koła i tylnymi kołami skrętnymi, to generalnie są wózki do jazdy terenowej, w której spisują się dobrze, ale niestety w pomieszczeniach cieżko się nimi manewruje, mają większy promień skrętu.
Chyba maja mniejszy promien skretu,kazdy wozek ze skretnym tylem ma mniejszy promien skretu,pomysl chyba zaczerpniety od widlakow ktore mieszcza sie niemal wszedzie.
No niestety, w porównaniu do wózków, które mają napęd na tylne koła i mogą wykonać skręt praktycznie w miejscu, to te z napędem na przednią oś (wspólną) i skrętnymi kołami tylnymi mają znacznie większy promień skrętu. Dodatkowo trudniej się nimi manewruje przy bliskiej przeszkodzie (np. ścianie).
ODPOWIEDZ